Het is bijna een journalistieke invuloefening geworden: Dankzij de sociale media worden we minder sociaal / streven we oppervlakkige schoonheid na / zijn we een gevaar in het verkeer. Ook al rij ik MONO en ben ik groot voorstander van een bewust omgang met sociale media toch breng ik hier een ode aan de sociale media, want naast een barrière voor echt contact is het ook drager van verbinding.

Een nummer en een apenstaartje, meer heb ik niet nodig om je te bereiken.
Met je voornaam en achternaam kan ik het eerste linkje leggen.
Het is niet de wereld aan mijn voeten, maar de mensen die er wonen.
Een hartje naar familie in Senegal en een smiley naar de buurvrouw.

Sinds de redactie een whatsappgroepje is, vliegen de tips me om de oren.
Niet vijf keer per jaar. Maar een dagelijkse update gewoon thuis op de bank.
Op Instagram vind ik voorbeelden: tips voor duurzaamheid, moeders die thuisblijven en vrouwen met een carrière.

Ze noemen je een bubbel, maar ben je dat wel?
Want wil ik de andere kant van het verhaal dan hoef ik maar te typen:
Telegraaf.nl of misschien wel geenstijl?
Het was er allemaal altijd al, maar nu is het zichtbaar.

Noorderbreedte wil jullie bereiken. Daar waar het telt.
Het landschap dichtbij brengen, want het is van ons allemaal.
Het tijdschrift vijf keer per jaar is onze trots.
Maar we willen meer, meer van jullie horen, meer met jullie delen.

Daar gaan we hard aan werken de aankomende tijd. Via de website, Twitter, Facebook en Instagram. Het zal wel even zoeken zijn naar de juiste verbinding. Maar dankzij de sociale media, weten we jullie vast te vinden!