Denkend aan Drenthe ziet de toerist schaapskudden over een hei gaan, rijen kletsnatte fietsers schuilend langs een bospad staan, en Bartje natuurlijk, die niet bidt voor brune bonen, het ondeugendste wat ooit heeft plaatsgevonden in Drenthe. Saai dus, oubollig, braaf en kneuterig. Dat zijn dan ook precies de trefwoorden die toeristen noemen als horeca- en recreatieondernemers hen vragen wat ze van Drenthe vinden.
Dat moet anders. En daarom hebben de horeca- en recreatieondernemers zich verenigd onder de koepel Toeristisch Recreatief Drenthe (TRD) en een ‘aanvalsplan’ opgesteld, waar een reclamebureau ‘handen en voeten’ aan moet gaan geven. ‘Kom op verhaal in Drenthe’ wordt de nieuwe slogan. Want de toerist moet, denkend aan Drenthe, vooral verhalen zien en ervaren. Verhalen over hunebed…

Wij willen onze journalistiek zo open mogelijk houden omdat we onze liefde voor het Noorden graag met iedereen delen. Maar om deze onafhankelijke journalistiek mogelijk te maken, investeren wij veel tijd en geld. Wij hebben onze lezers nodig om dit te kunnen blijven doen. Voor slechts 43,50 per jaar kun je ons steunen en krijg je 5 keer per jaar ons tijdschrift opgestuurd.

Trefwoorden